For your information, fanyi aka bunny aka hikari aka me has a large notebook, which he used to record down quotes from both classmates and teachers which he feels is very 经典.
On Friday I went to the staff room to err find 黄老师 to randomly chat about stuff. And being THE fanyi who is A fanyi, I am able to quickly cause 黄老师 and 杨老师 to be dragged into my bottomless pit of random crap. And once again they talked about epic stuff which is worth noting down and posting on this blog.
所以呢,华文老师的名言佳句当然要用华文来说。
黄:黄老师。杨:杨老师。我:我。
。
我:哇黄老师去LEP华文至少要拿B3。如果我拿不到B3怎么办?
黄:杨老师,范轶华文拿不了B3怎么办?
杨:去死!
黄:就是这样子lor.
。
杨:黄老师现在很伤心,别人三个班没有一个班提她为最关心学生的老师。
黄:特别是我的S4 hor,教了他们两年也没提我。所以改考卷时要更严一些mmmm.
(有学生撞到了门。黄老师捂着嘴狂笑)
杨:你看这就是为什么没人提她。向王老师这样的人一定会上前去问要不要紧,她却站在那边笑!
我:黄老师你在这边幸灾乐祸的。
。
(杨老师的EX学生问她问题)
黄:他是VJC的,我要去打小报告。
我:黄老师这个我可是会记录下来的。
黄:(惊讶的表情)
。
杨老师的学生:黄老师他(我)是你儿子啊?
我:……
。
杨:我现在不是很想提电脑回去,因为很重。
我:杨老师你可以叫黄老师帮你提。
黄:我身体不可以提的!
我:为什么啊?
黄:手痛
我:这不是一个很好的理由。
黄:对了!今天我手里提了那么一大叠东西,你不帮忙反而一边吃巧克力一边和我说话!然后S4的那个也是站在那里呆呆的看我。最后亏好是施远看到了大老远来帮我。
我:(thamsy u told me to block creep wat..evil)
。
黄:杨老师那不是你的jingzhan吗?
杨:小声点啊!别让他看到我!
黄:JINGZHAN!!!你的杨老师在这里!!
杨:神经病啊!叫你小声一点!
黄:JINGZHANNNNNNNN
我:好像听不见……
杨:听不见就好了……
。
差不多就是这样。
No comments:
Post a Comment